- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


JOB IN MALAYSIA
work & employment for livelihood, potential income.


Friday, June 7, 2013

Keadilan Executive Internship Program

PETALING JAYA 4 JUN : PKR mengalu-alukan mahasiswa Malaysia memohon menyertai program Keadilan Executive Internship Program (KEIP) yang akan diadakan selama lima minggu.
Program yang akan bermula pada 26 Jun hingga 2 Ogos itu mengandungi enam modul berkaitan politik.
Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata KEIP mengambil modul yang digunakan oleh parti politik ternama dunia seperti Parti Demokrat yang menyediakan program tersusun.
Katanya, antaranya modul-modul untuk melatih dan memberi pendedahan kepada peserta mengenai ilmu dan pengalaman politik, pembangunan dasar, daya kepimpinan, etika media dan lain-lain.
“Ia dikhususkan kepada mahasiswa Malaysia di seluruh dunia dari apa jua latar belakang pendidikan yang berminat mengenai politik dan mahu mengetahui selok belok perjalanan pentadbiran parti dan wakil rakyat.
” Di akhir program, setiap kumpulan pelatih akan mengusahakan satu projek yang meliputi aspek politik, ekonomi dan sosial yang mempunyai kesan kepada politik negara termasuklah penganjuran program politik dan pembangunan dasar untuk PKR,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini.
Antaranya kandungan modul itu ialah Kempen Pilihan Raya ; Sidang Parlimen ; Penyelidikan dan pembangunan dasar ; Aktivisme siswa ; Politik Akar Umbi dan Pengurusan Media.
Pelatih yang menyertai KEIP akan dibayar elaun latihan setiap bulan.
Permohonan boleh dibuat secara online di laman http://internkeadilan.org


No comments: